sekolah menengah teknik tuanku jaafar

STTJ


ASSALAMUALAIKUM READERS!!!!SO NI PENGENALAN STTJ .Selamat membaca....πŸ˜„

Sekolah menengah teknik tuanku jaafar atau nama singkatnya ialah STTJ.Sekolah ini dia terletak di Seremban,Negeri Sembilan.

Pelajar yang ada di sekolah ini hanyalah pelajar tingkatan 4 dan 5 sahaja.Nak masuk sekolah ni dia kena melalui temuduga tapi temuduga tidaklah sesusah mana cuma minat itu perlu ada.Kalau dipanggil temuduga jangan takut terketar-ketar pulak.πŸ˜‚ Keputusan temuduga pula sekolah teknik akan lebih awal dari sekolah Sbp.

 Sekolah ini dia ada 4 kos sahaja iaitu Kejuruteraan elektrik dan elektronik,kejuruteraan awam,kejuruteraan mekanikal dan kos perdagangan.Kos perdagangan ni pula ada dua satu perdagangan tak de fizik dan kimia lagi satu ada.ADDMATH pula adalah subjek paling wajib untuk semua orang ambil.
Kalau tanya kejuruteraan belajar apa je ?Jawapannya kesemua pelajar kejuruteraan ambil 9 subjek yang sama kecuali satu lagi subjek kejuruteraan mengikut kos masing-masing.Total 10.

Apa subjeknya???Subjeknya yg 9 adalah BM,BI,MATH,ADDMATH,FIZIK,KIMIA,PAI,LUKISAN KEJURUTERAAN DAN SEJARAH.
Untuk kos perdagangan aliran sains kesemua yang dinyatakan kecuali lukisan kejuruteraan manakala kos perdagangan bukan aliran sains dia tak de fizik kimia tetapi diganti dengan subjek sains.

Sekolah ni dia sediakan asrama .Jadi jangan risau sebab kesemua pelajar kebiasaannya akan dapat asrama cuma jangan buat kesalahan tatatertib je.INGAT TU!!!
Jadi siapa yang duduk jauh jangan risau tentang nak duduk mana okay?πŸ˜‰

Cikgu-cikgu di sekolah teknik juga ialah cikgu yang cemerlang dan sentiasa membantu pelajar meningkatkan prestasi tapi janganlah nanti terlalu nak bergantung pada cikgu.So....kenalah berusaha gigih dan belajar dengan bijak juga.

 Sekolah teknik ni sebenarnya jarang orang dengar sebab ada beberapa buah sahaja di Malaysia dan tujuan sekolah ini adalah untuk memberi gambaran kepada pljr tentang bidang kejuruteraan mengikut kos masing-masing.Jadilah disinilah bermulanya jalan bagi pelajar yang meminati kejuruteraan.
Untuk tahu tentang asrama,cara pembelajaran dan pengalaman iqa di sekolah itu boleh baca blog iqa yang seterusnya.



Goodluck for bakal pelajar STTJ aka my juniors.πŸ’–








Comments

Popular posts from this blog

Kena Trick dengan Job Vacancy on IG dengan Gaji Lumayan by cuckoo

Betul ke INDAH WATER & TNB ADA COLLECTOR?

BERCINTA DI AWAL USIA